Et logo (og et foto) siger mere en 100 ord!

Det geniale logo fortæller med ét billede og en ultrakort tekst, hvad din virksomhed er, og hvorfor den er særegen. Tilsvarende rammer den gode annonce plet ved det perfekte mix af foto & tekst. Skal du have et logo for første gang, et nyt logo som erstatter et tidligere eller have redesignet et, som er blevet out datet, er det en god idé at have reflekteret over:

Din virksomheds værdier (fx økologisk, effektiv, trendy osv.) Forretningens eksistensberettigelse Inspirationskilder Virksomheder, som du finder spændende Hvordan dit produkt gør en forskel

Logo-design er et håndværk, som ikke blot kræver, at man har et grafisk øje eller en god streg. Et logo skal kunne skaleres, passe til såvel en kuglepen som til et ag foran domicilet. Processen er typisk tredelt: først et afklarende møde, dernæst præsentation af to til tre logoforslag og endelig aflevering af det udvalgte logo i ønskede formater.

”Når man rammer plet, er et logo som en skattet ting med en personlig fortælling.”

AD’er Jørn Andersen